Pet tehnika SEO optimizacije koje neće funkcionisati u 2020.

Većina poslodavaca koji obavljaju posao preko interneta su svesni da je njihovom sajtu potrebna SEO optimizacija kako bi ostali u trci. No, malo njih je svesno koliko brzo se digitalni pejzaž menja, gde ono što je juče bilo korisno, danas može biti neproduktivno. Upotrebom zastarelih tehnika ne samo da se traće basnoslovne količine novca, već se možete dovesti u situaciju da vaš sajt dobije penal od Gugla. Opisaćemo koje su to najpoznatije prakse SEO optimizacije iz poslednje decenije, koje vam danas neće doneti koristi. Da li su i vama poznate?

  1. NEKOMBINOVANJE SEO OPTIMIZACIJE SA FUNKCIONALNOŠĆU SAJTA

Kako bi SEO optimizacija najbolje urodila plodom, njena rešenja moraju biti u skladu sa vašim sajtom. Početkom ove decenije fokus je bio da se napravi sajt koji izgleda prelepo. Međutim, kako bi to pomoglo korisnicima da ga nađu? Kada bi i došli do sajta, da li bi korisnici mogli lako da se kreću i da obave brzu kupovinu? Današnji uspešni dizajnovi sajtova ujedno bude oduševljenje izgledom i donose veliki profit usled dobre optimizacije. Da li je to slučaj i sa vašim sajtom?

  1. FOKUSIRANJE NA KLJUČNE REČI UMESTO NA KORISNIČKO ISKUSTVO

Mnogi preduzetnici i marketinške agencije će akcenat staviti na boljem rangiranju sajta kako bi privukli više poseta. To je u redu, ali šta onda kada korisnici posete vaš sajt (i zbog ovoga je važan dizajn sajta koji smo spomenuli u prethodnom pasusu)? Uporedimo ovo sa situacijom da čekate u redu za bioskop ili diskoteku – neko vas samo ugura u zgradu i ostavi vas da se sami snađete. U ovom slučaju, mnogi bi prosto otišli. Isto je i na internetu. Kada klijentu posete sajt, ne znaju kuda dalje, kako da nađu ono što traže. Ako vaš sajt ima veliku stopu odlaska, to je signal da ga treba preurediti da bude lakši za navigaciju, sa uputstvima kako obaviti laku kupovinu.

Kad smo kod ove teme, termin „gustina ključnih reči“ se više ne koristi. Zbog ove koncepcije, sajtovi bi bili prenatrpani ključnim rečima, a sam sadržaj bio bi čudan i ne pregledan. Korisnici su shvatili da se radi o manipulaciji. Takođe, nemojte pisati sadržaj za robote, već za ljude, odnosno nemojte reciklirati jedne te iste ključne reči na novim stranama. Jesu li ove zastarele tehnike deo i vaše strategije?

  1. DOMENI KAO KOPIJE KLJUČNIH REČI

Popularna SEO strategija bila je i da se stvaraju mirkosajtovi za ključnu reč kako bi se privukli klijenti. Na primer pekaraIzZemuna.com, gde bi glavni sajt bio pekarePetrovic.com. Ovo se radilo da bi se privukli oni korisnici koji nisu bili sigurni tačnog imena firme ali se sećaju gde su je videli. Cilj ovakve tehnike bio je da se obezbedi da potencijalni korisnici ne pređu kod konkurenta.

Mirkosajtovi još uvek postoje, ali nemaju tu važnost kao ranije jer ih sada Gugl najčešće označava kao spam. Teško je brendirati mirkosajt. Jednostavno, u današnje vreme lakše je postići isti cilj drugačijim sredstvima.

  1. PLAĆENI LINKOVI

Ovo je još uvek velika stvar jer je najlakši način da započnete sa SEO optimizacijom. Ali koristeći ovu strategiju kako bi vaš sajt bio bolje rangiran smatra se kršenjem smernica Guglovog vebmastera. Postoje drugi načini da ovo postignete bez da vas Gugl kazni. Da li vaša marketinška agencija zna za njih?

  1. OZNAKA LINKA

Interne veze na samom sajtu su bitne kako za njegovu strukturu tako i za bolje korisniško iskustvo. Oznaka linka ili tekst linka je glavna komponenta unutrašnjeg povezivanja, koja pruže bolje razumevanje sadržaja strane. Tekst veze odnosno linka  može biti u obliku imena brenda, ključne reči ili naslova strane, no neki tekstovi mogu vas dovesti u konfilkt s Guglom, odnosno Guglov Pingvin algoritam može ga prepoznati kao spam. Da li vaša marketinška agencija za kako da zaobiće ovo minsko polje, a da vam pruži najbolji optimizaciju?

Umesto da se pitati da li koristite ove metode za optimizaciju sajta, pre svega se zapitajte da li statistički podaci pokazuju da vaš sajt ide u skladu sa trendovima. Da li uspevate ispuniti postavljene ciljeve? Da li je vaša agencija uradila plan šta treba postići u određenom periodu? Ako nije, ili ako vi imate više pitanja nego odgovora, vreme je da krenete u rešavanje problema.

Ukoliko vam je potrebna usluga SEO optimizacije budite slobodni da nas kontaktirate.

Zatražite ponudu