fbpx

SEO optimizacija

Šta je SEO optimizacija sajta?

SEO zapravo predstavlja skraćenicu za Search Engine Optimisation, što u prevodu znači optimizacija sajta za pretraživače. Glavni cilj SEO optimizacije jeste prilagođavanje vašeg sajta, njegovog dizajna i sadržaja, kako biste dostigli što bolju poziciju prilikom pretrage po relevantnim ključnim rečima, na pretraživačima kao što su Google (na prvom mestu), Yahoo ili npr. Bing, a kao rezultat toga dobili povećanje broja kvalitetnih poseta vašoj internet stranici.

Kako biti prvi na google pretrazi?

Istraživanja pokazuju da internet stranice na prvoj stranici Google-a dobijaju gotovo 95% klikova, i studije pokazuju da rezultati koji se pojavljuju na višim pozicijama stranice dobijaju povećanu stopu klikova (CTR) i više poseta.

Optimizacija ne samo da prilagođava vaš sajt za pretraživač, već i za korisnike koji pokušavaju da ga pronađu. Na prvom mestu uzima se u obzir razmišljanje potencijalnih posetilaca i način na koji oni pokušavaju da dođu do vašeg sadržaja. Kako je cilj privući što više posetilaca, naročito onih koji su usko zainteresovani za vaš sadržaj, optimizacija sajta je veoma važan korak. Ukoliko potencijalni klijent želi da pronađe neki proizvod ili uslugu, on će ga u većini slučajeva prvo potražiti na Google-u.

Naravno, najveći uspeh bio bi taj da se vaš sadržaj nađe na prvoj stranici Google-a. Ukoliko to pak nije slučaj (usled velike konkurencije) mi vam pomažemo da taj rezultat i dostignete. Srazmerno sa boljim rejtingom prilikom pretrage, povećava se poseta vašem sadržaju, što dalje dovodi do bolje prodaje usluga ili proizvoda koje nudite, a nikako ne treba isključiti i jačanje samog brenda vaše kompanije.

Kako SEO funkcioniše?

Google (i Bing, koji takođe pokreće Yahoo rezultate pretrage) ocenjuje svoje rezultate pretrage uglavnom na osnovu relevantnosti i autoriteta stranica koje je prečešljao i uključio u svoj internet indeks, kako bi korisnicima obezbedio najbolji odgovor.

Google koristi preko 200 signala u ocenjivanju svojih rezultata pretrage, a SEO obuhvata tehničke i kreativne aktivnosti da utiče i poboljša neke od tih poznatih signala. Često je korisno ne fokusirati se previše na pojedinačne signale rangiranja i pogledati širi cilj Google-a, da pruži najbolje odgovore svojim korisnicima.

Prema tome, SEO podrazumeva da je internet sajt pristupačan, tehnički ispravan, da koristi reči koje ljudi kucaju u pretraživačima i pruža korisnicima koristan visoko kvalitetan i stručan sadržaj koji pomaže da se odgovori na zahtev korisnika.

Smernice ocenjivača za kvalitet pretrage na Google-u pružaju mnogo detalja i primera onoga što Google klasifikuje kao sadržaj i internet sajtove visokog ili niskog kvaliteta, i oni akcenat stavljaju na to da žele da nagrade sajtove koji jasno pokazuju svoju stručnost, autoritet i poverenje (EAT - expertise, authority and trust).

Google koristi algoritam zasnovan na hiperlinku (poznat kao “PageRank“) za izračunavanje popularnosti i autoriteta stranice, i iako je Google danas mnogo sofisticiraniji, to je i dalje osnovni signal u rangiranju. Prema tome, SEO može uključivati i aktivnosti koje pomažu da se poboljša broj i kvalitet "dolaznih linkova" (inbound links) ka sajtu, sa drugih internet sajtova. Ova aktivnost je istorijski bila poznata kao "link building".

Povezivanje relevantnih i uglednih internet sajtova sa nekim internet sajtom je Google-u jak signal da bi on mogao biti od važnosti za njegove korisnike, i da je pouzdan da se pojavi u rezultatima pretrage za relevantne upite.

Kako se radi SEO

SEO podrazumev tehničke i kreativne aktivnosti koje se često grupišu u "Onsite SEO" i "Offsite SEO". Ova terminologija je prilično zastarela, ali ju je korisno razumeti, jer ona prikazuje metode koje se mogu obavljati na sajtu, i van sajta.

Ove aktivnosti zahtevaju stručnost, često od više pojedinaca, jer su veštine koje su potrebne za njihovo sprovođenje na visokom nivou prilično različite – ali se takođe mogu naučiti. Druga opcija je da angažujete profesionalnu SEO agenciju, ili SEO konsultanta za pomoć u potrebnim oblastima.

Onsite SEO

Onsite SEO se odnosi na aktivnosti na internet sajtu kako bi se poboljšala organska vidljivost. To u velikoj meri znači optimizaciju internet sajta i sadržaja kako bi se poboljšala pristupačnost, relevantnost i iskustvo za korisnike. Neke od tipičnih aktivnosti uključuju:

  • Istraživanje ključnih reči – Analiziranje vrsta i učestalost reči koje potencijalni kupci koriste da bi pronašli usluge i proizvode nekih brendova. Razumevanje namera i očekivanja korisnika iz njihove pretrage.
  • Tehnička revizija – Osiguravanje da internet sajt može biti prečešljan i indeksiran, da je pravilno geografski naciljan i da nema grešaka i barijera za korisnike.
  • Onsite optimizacija – Poboljšavanje strukture internet sajta, unutrašnje navigacije, usklađivanje na stranici i relevantnost sadržaja kako bi se odredila prioritetna područja i odredile relevantne fraze za pretraživanje.
  • Iskustvo korisnika – Osiguravanje da sadržaj pokazuje stručnost, autoritet i poverenje, da je jednostavan za korišćenje, brz i da pruža najbolje moguće iskustvo korisnicima u odnosu na konkurenciju.

Gore navedena lista uključuje samo mali broj aktivnosti koje su uključene u Onsite SEO.

Offsite SEO

Offsite SEO se odnosi na aktivnosti koje se sprvode van internet stranice kako bi se poboljšala organska vidljivost. Ovo se često naziva "link building", što za cilj ima da poveća broj renomiranih linkova sa drugih internet stranica, jer ih pretraživači koriste za ocenjivanje kao glas poverenja.

Linkovi internet sajtova i stranica sa više poverenja, popularnosti i relevantnosti će preneti više vrednosti na drugi internet sajt, nego neki nepoznat, loš internet sajt kome pretraživači ne veruju. Dakle, kvalitet linkova je najvažniji signal.

Neke od tipičnih aktivnosti uključuju:

  • Marketing sadržajem – Link verodostojnih internet sajtova do izuzetnog sadržaja. Tako će stvaranje fenomenalnog sadržaja pomoći da se privuku linkovi. Ovo može uključivati vodič, priču, vizualizaciju, vesti ili istraživanje sa značajnim podacima.
  • Digitalni PR – PR daje razloge da drugi internet sajtovi govore i povezuju se sa nekim internet sajtom. To može biti interni tok vesti, pisanje za spoljašnje publikacije, originalna istraživanja ili studije, stručni intervjui, citati, plasiranje proizvoda i još mnogo toga.
  • Spoljašnji marketing i promocija – To uključuje komunikaciju sa ključnim novinarima, blogerima, influenserima ili vebmasterima o brendu, resursima, sadržaju ili PR-u kako bi dobili pokrivenost i na kraju dobili linkove do internet sajta.

Očigledno je da postoji veliki broj razloga zbog kojih bi se internet sajt mogao povezati sa drugim, a svi oni se nisu mogli uklopiti u gore navedene aktivnosti. To može uključivati govor na nekom događaju koji pokrivaju lokalni blogeri, sponzorisanje fudbalskog tima, ili biti naveden od strane dobavljača, na primer.

Dobro pravilo o tome da li je link koristan jeste da se uzme u obzir kvalitet prometa onoga ko je preporučio (posetioci koji mgu da kliknu na link da posete vaš internet sajt). Ako sajt ne šalje nikakve posetioce, ili ako publika nema nikakvu povezanost sa sajtom i irelevantan je, onda to ne može biti veza koja je vredna praćenja.

Važno je zapamtiti šeme linkova kao što su linkovi za kupovinu, prekomerna razmena linkova, ili nisko-kvalitetni direktorijumi i članci koji za cilj imaju manipulaciju rangiranjem, i u suprotnosti su sa Google-ovim smernicama i mogu preduzeti mere za kažnjavanje internet sajta!

Najbolji i najodrživiji pristup za poboljšanje dolaznih linkova ka internet sajtu je zaraditi ih, pružajući istinske i uverljive razloge da internet sajtovi navedu i povežu se sa brendom i sadržajem zbog toga ko su oni, usluga ili proizvoda koje pružaju, ili sadržaja koji stvaraju.

Potrebna vam je pomoć sa vašim SEO?

Digital Media je SEO agencija koja vodi izuzetno uspešne SEO kampanje u najkonkurentnijim sektorima, koristeći jedinstven spoj tehničke i kreativne stručnosti.

Nema ništa gore od agresivnih prodavača, zbog čega ih mi ne zapošljavamo. Stoga, ako biste želeli da porazgovarate sa jednim od naših konsultanata o tome kako vam SEO može pomoći, budite slobodni da nas kontaktirate.