fbpx

Kako biti prvi na Google pretrazi? Vodič za sve vlasnike sajtova

Dakle, želeli biste da vaš sajt bude prvi na Guglovoj pretrazi ali niste sigurni kako to da postignete? Onda ste došli na pravo mesto! Ovi saveti pomogli su desetinama sajtova da budu prvi u pretrazi.

Za početak, hajde da počnemo sa osnovama kako Gugl i drugi veb-pretraživači funkcionišu.

Kako Gugl i drugi pretraživači funkcionišu

Pre svega, Google NIJE internet. Samo zato što se neki sajt ne nalazi na Guglovoj pretrazi, ne znači da ne postoji na internetu. Samo zato što se vaš sajt ne prikazuje na Google-u ne mora da znači da on ne postoji na internetu. Vaš sajt može da bude aktivan na internetu bez prikazivanja na Guglu za određene ključne reči.

Način na koji Gugl i ostali prikazuju rezultate pretraga je sledeći: Gugl ima automatizovan računarski sistem koji radi non-stop tako što nasumično posećuje sve moguće sajtove na internetu, memoriše svaku stranicu tog sajta i čuva je u ogromnoj bazi podataka.

Prilikom memorisanja stranice, Guglov sistem „čita“ svaku reč sa nje, kao što „čita“ i svaki drugi sadržaj poput fotografije, videa, audio snimka i dr, kako bi utvrdio sadržinu stranice. Na ovaj način, Gugl odlučuje koje sajtove da prikazuje i kojim redosledom, na osnovu ukucanog termina pretrage.

Drugim rečima, algoritmi Guglovog kompjutera dinamički utvrđuju koji je to sajt sa interneta najrelevantniji za ukucan termin ili izraz, kao bi se prvi prikazao. Po istom principu prikazuje drugi relevantan sajt itd. Lista rezultata pretrage sajtova je poznata kao SERP – Search Engine Rating Page, odnosno. Lista rezultata veb-pregledača.

SERP se može sastojati od više kategorija:

  • Pri vrhu se mogu naći tri do četiti plaćena oglasa koja su u vezi sa rečima pretrage
  • Ispod ovoga Gugl može izbaciti rezultate koji su u vezi sa lokalnim biznisom, ako Gugl smatra da se interesujete za to, što se naziva „Local Map Pack“
  • Glavni deo jesu suštinski (neplaćeni) rezultati sajtova koji su u vezi sa rečima pretrage

Kako da se moj sajt pojavi na Guglu?

Prvo je neophodno da je Gugl indeksirao vaš sajt. Kako biste ovo saznali ukucajte site:yourdomain.com, I zamenite yourdomain.com sa vašim domenom. Ako vidite listu stranica vašeg sajta, to znači da je indeksiran. Ako to nije slučaj, obratite se ovde http://www.google.com/addurl. Guglu će trebati nedelju do dve nedelje da poseti vaš sajt i indeksira ga.

Drugo, da bi se vaš sajt pojavio, neophodno je da ima veze sa ukucanom rečju. To će biti slučaj ako je sadržina stranice vašeg sajta u vezi sa terminima pretrage. Ako ovo ne bude slučaj, Gugl neće izbaciti vaš sajt u željenu pretragu.

Treće, samo jer ne vidite svoj sajt na prvoj stranici rezultata pretrage, ne znači da se uopšte ne pojavljuje. Idite na dno stranice SERP-a I pogledajte sledeće strane. Vaš sajt može biti na 2. Ili na 82. strani.

Dobro, moj sajt se pojavljuje, ali je čak na 41. strani! Šta da uradim da bude na prvoj?

Ovo je pitanje za million dolara! Čitava industrija je izgrađena kako bi dala odgovor na ovo pitanje, a neki ulažu milione dolara da bi postigli ovaj cilj. Pre svega, koliko novca imate? Šalu na stranu, dobra stvar je da postoje dva načina da uspete u ovome.

  1. Za ovo možete platiti, bez da potrošite brdo novca. To su Gugl reklame (Google Ads).
  2. Možete učiniti da se vaš sajt rangira na prirodan način, pretragom. Objašnjenje sledi…

Gugl reklame (plati pa se klati) – Reklamiranje na Guglu

Najbrži način da dođete na prvu stranicu rezultata pretrage jeste da platite za to. Ulogujte sa na Gugl Adwords profil, odaberite ključne reči pretrage i onda licitirate koliko biste platili svaki put kada se klikne na vašu reklamu. Ovo se zove plaćanje po kliku. Što više licitirate za jedan klik, češće će se pojavljivati vaša reklama na vrhu SERP-a.

Možete takođe odrediti dnevni budžet, pa kada je on potrošen za dan, Gugl će prestati da prikazuje reklamu. Za najveći broj poslodavaca, ovo je najjeftiniji i najlakši način da se pojavi na Guglovoj prvoj strani.

Za neke privredne grane (npr. hosting provajdere) ovo može biti veoma skupo. Neke reči pretrage mogu koštati 100 dolara po kliku.

Razmislite o plaćanju Google Ads Pro

Budite pažljivi sa Gugl reklamama. Lako je ulogovati se i lako je da Gugl krene s prikazom reklama (slično radi i Bing). Ali ako ne znate šta radite, možete potrošiti gomilu novca. Najbolje je ovaj posao prepustiti profesionalcu.

Unajmljivanje profesionalca ili agencije je više nego korisno, jer će vam se ta investicija višestruko vratiti. Na primer, ovo vas može koštati oko 1.500 dolara mesečno, ali sa dobrim rezultatima reklame, možete otplatiti i agenciju, ali i zaraditi.

Stvar je u tome što u Gugl reklamama postoji stotine sitnica i podešavanja, a ako ih ne sredite kako treba, samo ćete potrošiti više novca nego što je potrebno. Stoga, unajmite profesionalca ukoliko imate sredstava. Ukoliko nemate novca za oglašavanje, najbolje je da ne koristite ovaj pristup.

Digital Media PPC tim može da vam pomogne u Gugl oglašavanju. Više informacija o usluzi pronađite ovde.

Kako da se pojavite na Guglu na prirodan način

Drugi način jeste da se pojavite na prirodan način, pretragom. Ovo je glavni deo SERP šablona i pojavljuje se ispod reklama i povezivanja sa lokalnim biznisom.

Ovi rezultati se ne mogu dobiti plaćanjem, već se postižu dugoročnim i pažljivim usklađivanjem mnogih faktora koje Gugl koristi kada rangira po sajtove po autoritetu. Ovo usklađivanje se zove SEO optimizacija veb-stranica (Search Engine Optimization).

Neki od faktora koji će pomoći vašem sajtu da bude prvi u pretrazi su sledeći:

  • Kvalitet i dužina sadržaja na stranici – Stranica na vašem sajtu treba da ima posebne i korisne informacije koje će najviše koristiti vašem posetiocu. Ukoliko je kvalitetno, što duže to i bolje. Potrudite se da pomognete vašoj ciljnoj grupi da pronađe ono što im treba, stvarajući kvalitetan sadržaj.
  • Kvalitet i broj povratnih veza vašeg sajta – Ukoliko drugi sajtovi upućuju na vaš, pogotovu veliki ili važni sajtovi, onda će vas i Gugl bolje rangirati. Veze ka vašem sajtu trećih strana vam donose poene, odnosno signaliziraju Guglu da je vaš sadržaj vredan da dospe na višu lestvicu.
  • Vaš sajt je pogodan za mobilne telefone – Mnogo ljudi čita sa mobilnog telefona. Vaš sajt treba biti urađen i za pregledače na mobilnim telefonima kako biste imali što više posetilaca koji traže neophodne sadržaje sa raznih uređaja.
  • Brzina učitavanja stranice – Stranice se trebaju brzo učitavati na svim uređajima. Sporo učitavanje loše utiče na Gugl rangiranje. Niko ne voli čekati nekoliko sekundi da bi se otvorio sajt. Možete proveriti brzinu vašeg sajta ovde ili probati Gtmetrix.
  • Reči pretrage na stranici sajta – Logično, ako se reči pretrage nađu na vrhu, dnu vaše stranice, ili delu teksta, imaćete bolje rezultate. Međutim, nemojte pisati sadržaj tako da bi se što više podudarao sa terminima pretraga. Ipak pišete za ljude, ali ne zaboravite da vas i Gugl čita. Nemojte koristiti previše termina pretrage. Neka sadržaj ipak izgleda/zvuči prirodno.
  • Vlasništvo domena – Što ste duže vlasnik domena, to bolje. Što više kvalitetnih stranica imate na istom domenu, takođe je bolje. Ne bi bilo loše da ključne reči imate i u nazivu domena (iako Gugl kaže da ovo ne utiče direktno na vaše rangiranje, može uticati na korisnike da odaberu vas, a ne konkurenta).
  • Obezbedite sajt – Vaš sajt bi trebalo da se učitava preko https kako bi bio bezbedan. I Gugl i ljudi vole kada su sajtovi bezbedni, bez obzira što ne tražite finansijske podatke. U Gugl hromu, Gugl sada sve SSL stranice označava kao nebezbedne. Ukoliko vam je potrebna podrška oko instaliranja SSL sertifikata i podešavanja sajta budite slobodni da nas kontaktirate.
  • Izgled linka – Kada link sajta izgleda lepo, pogotovo ako je lako čitljivo ljudima, to je bolje. Na primer https://ovojesajt.com/blog je bolje od https://ovojesajt.com/index.php&id=54.

Još neke stvari koje možete uraditi kako biste bili prvi na Google pretrazi

Google My Business

Koristite ovu opciju, koja vam pomaže da se vaše preduzeće pojavljuje na Gugl pretragama, pogotovo ako poslujete u manjoj zajednici (pekare ili zanatlija). Cilj je da dobijete što više dobrih ocena. Ovo će značajno podići šanse da se pojavite u odeljku Local Map Pack u glavnom delu Gugl pretrage. Ovo može biti od velike pomoći.

Otvorite blog

Otvorite blog i počite s pisanjem članaka. Ako ne znate o čemu biste pisali, postavite sebi 5 pitanja koja vas vaši korisnici pitaju. Zatim elaborirajte odgovore i eto jednog članka u vidu jednog odgovora.

Dobijanje kvalitetnih linkova

Udružite se sa neprofitnom organizacijom i organizujte neko takmičenje ili darivanje. Možda će lokalne novine pisati o vama, i uputiti korisnike na vaš sajt. Ili, priključite se lokalnoj privrednoj komori. Takođe, ponudite se da napišete članak za lokalne novine ili magazin, jer mogu link vašeg sajta uključiti pored vašeg imena.

Neka se vaš sajt navodi

Kada se vaš sajt navodi kao izvor, to znači da je prikazan na stranicama nekog drugog sajta. To mogu biti sajtovi kao što su Yelp, Foursquare, Žute strane, Na vidiku, stoga pazite da su informacije u vezi s vama tačne. To daje signal Guglu da je ono što vi imate na sajtu verodostojno, jer se navodi na drugim sajtovima.

Nikada ne stajte

Samo zato što ste se pojavili na prvoj strani zbog jedne reči ili fraze, ne znači da ćete se pojaviti na prvoj strani za sličnu reč. Zapamtite da Gugl stalno ažurira algoritam za rangiranje, tako da ono što je bilo danas ne znači da će važiti za sutra.

Očekujte oscilacije u prikazivanju vašeg sajta na dnevnom i nedeljnom nivou – čak se može desiti da sajt uopšte i ne bude vidljiv. Zato morate stalno raditi na SEO optimizaciji.

Takođe, najverovatnije da vaša konkurencija radi sve ovo. Zato nastavite sa pisanjem članaka na blogu, trudite se da se vaš link pojavljuje na drugim mestima, poboljšavate sadržaj koji nudite. Strpljenje i marljivost će se isplatiti kada dobijete to željeno mesto na prvoj stranici rezultata. U zavisnosti od posla kojim se bavite, prvo mesto može doneti pravo bogatstvo. Nešto tako vredno nikada ne može doći ovako lako.

Ukoliko vam je potrebna usluga SEO optimizacije budite slobodni da nas kontaktirate.

Zatražite ponudu