Sve što bi trebalo da znate o Content Writing-u

U doba interneta postoji na milione sajtova, vezano za sve što možete zamislite, od blogova za vesti, do sajtova kompanija.

Ono što je zajedničko svim tim sajtovima jeste potreba za sadržajem. I to ne za bilo kakvim sadržajem, veća za visoko-kvalitetnim sadržajem, koji će im pomoći da se izbore za svoje mesto na prednjim stranicama pretrage u pretraživačima.

Stoga, content writing je posalo jedno od veoma popularnih zanimanja u današnje vreme. Međutim, kako biste postali jedni od najboljih, i pridružili grupi od top 5% content writer-a, trebalo bi da znate nekoliko bitnih stvari.

Danas ćemo govoriti o tome koji su to bitni aspekti content writing-a i kako možete da postanete uspešan content writer.

Zašto je content writing koristan

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kako bi zainteresovali svoju publiku, vlasnici sajtova moraju da nude interesantan sadržaj. Bolji sadržaj generiše veći saobraćaj na sajtu.

A kada imate konstantan priliv novog saobraćaja na sajtu, imate veće šanse da regrutujete nove potencijalne klijente. Sa rastom klijenata, rašće i vaša prodaja, a sa njom i vaš profit.

Sadržaj je takođe koristan kada je u pitanju reklamiranje proizvoda i usluga. Dobar content writer može napisati lud opis proizvoda, što će imati pozitivan efekat na vaš brend.

Pored toga, postoji mnogo drugih aspekata u marketingu i poslovanju, gde je content writing veoma bitan, kao na primer poslovne stranice na društvenim mrežama, kao i pisanje promo materijala.

Kako postati uspešan content writer

Sada kada znamo zašto je content writing bitan za kompanije, hajde da razgovaramo o nekim od najbitnijih aspekata koji vam mogu pomoći da postanete uspešan content writer.

Iako ima mnogo content writer-a, samo mali broj njih uspe da se izdigne iznad drugih i dođe na vrh lestvice, gde se nalaze najbolji content writer-i na svetu.

Hajde da vidimo koja je njihova tajna i kako su oni to uspeli.

1. Konstantno stičite nova znanja           

Ako želite da postanete uspešan content writer, morate da imate znanja iz različitih oblasti. Naravno, možete da se specijalizujete za jednu oblast, ali ako ste početnik, trebalo bi da istražite što je više oblasti moguće, da biste pronašli onu koja vam najviše leži.

Takođe, stvari se vremenom menjaju. Stoga, da biste mogli da pišete sadržaj koji je u skladu sa vremenom, morate konstantno da pratite vesti i novitete vezane za vaše teme.

Jedna od najbitnijih stvari u content writing-u jeste da bi uvek trebalo da pišete najnovije informacije. Na primer, ako pišete o najboljim SEO strategijama u 2020. godini, morate da pretražite internet i pronađete koje su to strategije zaista najbolje, kao i da priložite propisnu statistiku kao dokaz.

2. Pronađite omiljeni stil pisanja

Kod content writing-a nije smao bitno da se koristi dobra gramatika i da se piše sve što vam padne na pamet. Ima tu još mnogo bitnih stvari.

Možda želite da pišete recenzije proizvoda, ili pak sadržaj za veb stranice. Ili čak neke duže tekstova, kao što su na primer, vodiči i tutorijali.

Svi ovi tipovi tekstova moraju biti pisani na različite načine. Stoga, za svaki od njih morate da prilagodite stil pisanja.

Vremenom, kako budete isprobavali različite stilove pisanja, pronaći ćete onaj koji vam najviše odgovara, što će vam olakšati da pronađete preferirane tipove klijenata.

3. Ne odaljavajte se previše od teme

Neki content writer-i obećavaju velike tekstove o raznim temama, ali kada moraju da ih napišu, počnu da mešaju bitne i nebitne informacije.

Šta ovo zapravo znači jeste da oni često skreću van teme, što može imati kontra-efekat, zato što čitaoci uglavnom samo hoće da čitaju o temi zbog koje su i došli na sajt.

Može da se desi da neki čitaoci jednostavno zatvore stranicu, ili da daju lošiju ocenu u komentarima, što bi uticalo na to da se vaša reputacija smanji.

Kako biste to izbegli, trebalo bi da se držite teme i da ne lutate previše van nje. Ako mislite da je tema kratka, pronađite neki drugi način da je malo proširite.

Na primer, skoro sve ćete pisati ima potencijal da vam ponudi bar jednu ili više sporednih tema. Možete pisati o ovim sporednim temama, i na taj način proširiti vašu glavnu temu.

4. Kreativnost je ključ uspeha

Kada je reč o content writing-u, jedna od najbitnijih odlika koje bi trebalo da posedujete je kreativnost. Većina tema o kojima ćete pisati verovatno već postoje negde na internetu.

Iako to čini vaš život lakšim, takođe može stvoriti i probleme sa originalnošću sadržaja. Šta to zapravo znači?

Ne, ne možete da jednostavno kopirate nečiji tekst. To jednostavno ne funkcioniše tako. Ako to uradite, možete biti obeleženi od strane pretraživača.

Kako biste bili visoko rangirani u rezultatima pretrage, morate da imate unikatan sadržaj. Međutim, čak i da napišete sve sami, može da se desi da vaš članak ne bude u potpunosti originalan.

Stoga, morate biti kreativni, i kada god naletite na problem sa originalnošću, morate smisliti nekin način da ga rešite i malo preradite rečenice.

5. Smislite sjajan naslov i prvi paragraf

Kako biste privukli ljude da čitaju vaše tekstove, morate smisliti interesantan naslov, koji ne mora da forsira prodaju vašeg sadržaja, već da jednostavno bude atraktivan sam po sebi.

Dobar naslov nije bitan samo da bi se svideo ljudima, već je i jedan od ljučnih faktora za rangiranje u pretraživačima.

Stoga, za naslove, uvek koristite najvažnije ključne reči, koje su, naravno, povezane s temom o kojoj pišete.

Na primer, ako je vaš cilj da ponudite SEO usluge u određenom gradu, onda bi naslov trebalo da bude nešto kao ‘SEO in New York’.

Osim ubitačno dobrog naslova, za neke tekstove je takođe bitno napisati odličan prvi paragraf, koji će koristiti kao isečak u rezultatima pretrage. Isečak je prvi paragraf vašeg teksta i, obično, onaj koji je prikazan na najvišoj poziciji u pretraživačima.

Ovaj paragraf bi trebalo da sadrži najbitnije stvari koje ćete spomenuti kasnije u tekstu, uz korišćenje ključnih reči vezanih za temu.

Kao i naslov, i isečak takođe pomaže prilikom rangiranja u pretraživačima, a i pomaže čitaocima koji nemaju vremena da čitaju ceo članak, da pronađu odgovore na najbitnija pitanja koja imaju, a koja su vezana za datu temu.

6. Pišite jednostavnim rečnikom

Kada pišete članak, obično nema potrebe da koristite previše kompleksan rečnik, osim ukoliko nije reč o tekstu za naučni magazin ili nešto slično.

Međutim, stručnjaci u tim oblastima obično sami pišu tekstove. Stoga, jezik koji ćete upotrebljavati u tekstu zavisiće u mnogome od teme koja je u pitanju.

Ono na šta bi uvek trebalo da obradite pažnju jeste da koristite rečnik koji ide uz temu i tip publike. Na primer, ako pišete o poslovnim temama, možete koristiti formalniji jezik, pisanje u trećem licu itd.

A s druge strane ako je reč o svakodnevnim temama za mlađu populaciju, možete koristiti opušteniji rečnik.

7. Gramatička ispravnost je bitna

Još jedan veoma bitak aspekt pisanja jeste da sve mora da bude gramatički ispravno. Na taj način, vaš članak će biti primamljiviji i izgledaće profesionalnije.

Jedan od najboljih alata koji mogu pomoći sa tim je Grammarly. Veoma lako se može instalirati u Word ili čak u pretraživač.

Trebalo bi da uvek tokom ili nakon pisanja teksta proverite da li je gramatički ispravan, čak i kada pišete na maternjem jeziku.

Iznenadili biste se kada biste videli koliki broj ljudi kojima je maternji jezik engleski pravi gramatičke greške, samo zato što su previše ponosni da provere putem nekog softvera.

Ponekad možete čak upoznati strance koji govore vaš jezik bolje od vas, zbog čega nikada ne bi trebalo da budete previše ponosni da proverite gramatiku kada pišete, a pogotovo kad je reč o biznisu.

8. Napišite zaključak vredan pamćenja

Nakon što napišete članak, vreme je da ga završite uz veliki prasak, takoreći. Kao što naslov, uvod i glavni deo teksta moraju biti interesantni za čitanje, tako mora i zaključak.

Nemojte samo napisati nešto kao ’Hvala što ste pročitali tekst’. Umesto toga, dobar zaključak se sastoji iz tri dela:

  • Kratak epilog – gde kažete čitaocima da ste završili priču o glavnom delu teksta;
  • Rekapitulacija – gde spominjete sve što ste do sada diskutovali u tekstu;
  • Poziv na akciju – interakcija sa čitaocima, i molba za povratne informacije ili komentar, ukoliko imate sekciju za komentare.

Ova tri zajedno čine sjajan zaključak ako uspete to da odradite kako bi trebalo, što bi moglo da natera čitaoce da se vrate na vaš sajt u budućnosti.

9. Tražite povratne informacije

Kao i za sve u životu, verovatno ćete pravike greške i kad započnete svoju karijeru kao content writer. To je sve deo procesa učenja, s obzirom da se niko nije rodio savršen.

Kako biste uvideli koje su to vaše greške u pisanju, morate da dobijete neku vrstu povratne informacije od čitalaca.

To se može desiti ako proverite komentare i vidite da li se čitaocima svideo tekst ili ne, ili da li su pitali neko pitanje na koje ste možda zaboravili da odgovorite u tekstu.

Takođe, ako pišete sadržaj za klijente, možete ih pitati da li su zadovoljni sa člancima i tekstovima, i šta bi moglo biti poboljšano, kako bi se to slagalo sa time što je njima potrebno.

10. Kreirajte sadržaj koji stvara vrednost

Kako biste postali jedan od najboljih content writer-a, morate da kreirate sadržaj koji ima vrednost. Hajde da vidimo šta to zapravo znači.

Sadržaj koji ima vrednost je onaj sadržaj koji je sposoban da stvara vrednost za vaše poslovanje ili lični blog, u zavisnosti od toga zašto uopšte bavite pisanjem.

To je sadržaj koji će biti viđen na internetu i koji će biti koristan čitaocima. Kako biste mogli da kreirate takav sadržaj, prvo morate znati šta vaša publika želi da vidi.

Ono što takođe pomaže je propisno odrađen SEO, gde možete da pronađete i iskoristite sve bitne aspekte visoko-kvalitetnog teksta, kao što su relevantni podaci i statistika, istinite informacije i linkovi od poverljivih izvora.

Sve ovo, ne samo da će da rangira vaš članak više u rezultatima pretrage, nego će takođe i da izgleda mnogo bolje u očima posmatrača.

Zaključak

To je to narode!

Nadamo se da vam se svideo ovaj tekst, gde smo govorili o tome šta je content writing, zašto je korisno u današnjem okruženju i kako možete da postanete sjajan content writer.

Sada znati osnove content writing-a, što će vam, nadamo se, pomoći da započnete svoj posao iz snova kao content writer, ili da jednostavno otvorite svoj lični blog.

Potrebno vam je profesionalno pisanje tekstova – Kontaktirajte nas ovde