Kako povećati broj poseta na sajtu

U današnje vreme, uglavnom nema dobrog poslovanja bez dobro sajta ili bloga. Digitalni marketing je postao glavni kanal za priliv novih korisnika.

Upravo zato, skoro sve uspešne kompanije ulažu u reklame na internetu i ostale aktivnosti kao što je SEO, kako bi bile što vidljivije na internetu.

Ima mnogo načina i aktivnosti koji vam mogu pomoći u ovome. Danas ćemo govoriti onim najboljim načinima koji će odgovoriti na pitanje kako povećati broj poseta na sajtu.

Ako ste zainteresovani da znate više, ostanite sa nama, i krećemo!

1. Targetirajte teme koje su popularne u pretrazi

Jedan od osnovnih načina da povećate broj poseta na sajtu jeste da odradite optimizaciju pretražavača, odnosno SEO.

Na taj način ostvarili biste dugoročne rezultate, jer dok god ste visoko rangirani na Guglu, možete da generišete organski saobraćaj na svoj sajtu.

Da biste ovo uradili, potrebno je da pišete o temama koje su tražene na internetu, odnosno o temama koje imaju potencijal za povećanje internet saobraćaja.

Postoje dva osnovna načina da to odradite:

  • Da pronađete visoko-intenzivne ključne reči, koje ujedno imaju nisku konkurenciju
  • Da koristite Content Explorer bazu

Kako biste pronašli odgovarajuće ključne reči potrebno je da koristite neki od softvera ili sajtova za pretragu ključnih reči.

U većini njih možete filtrirati listu prema intenzitetu pretrage i kompleksnosti ključne reči. To će vam dati ideju koje ključne reči bi trebalo da koristite. Za još više ideja nastavite da isprobavate filtere dok ne budete zadovoljni.

Pored toga, bilo bi dobro da istražite koje ključne reči imaju visoku poslovnu vrednost. Tako da kada birate temu, najbolje je da pravite balans između onih koje imaju visoki potencijal da privuku posetioce, koje nemaju veliku konkurenciju, a koje ujedno imaju i visoku poslovnu vrednost.

S druge strane, takođe možete koristiti Content Explorer bazu, koju čini više milijardi veb stranica. Kako biste pronašli ideje za sadržaj koji lako može da se rangira, pretražite razne teme i iskoristite dva osnovna filtera:

  • Referentni domeni ispod 5
  • Filter za organski saobraćaj veći od 1000

Ovo će vam dati listu relevantnih stranica koje imaju veliki broj organskog saobraćaja, a ujedno imaju samo mali broj, ili čak uopšte nemaju povratne linkove.

Zatim jednostavno prođite kroz ove stranice i pronađite teme koje imaju poslovnu vrednost, kao i koje ima smisla iskoristiti.

2. Pišite objave za druge sajtove

Guest bloging, ili pisanje gostujućih blogova je taktika gde pišete tekstove za tuđe blogove, a zauzvrat, vlasnici tih sajtova vam dopuštaju da linkujete svoje sajtove.

Prednosti ovoga jesu da dobijate više referentnog saobraćaja, više povratnih linkova, što je u direktnoj korelaciji sa rangiranjem, kao i to da povećavate svest o brendu.

Najveći izazov kod ove strategije jeste pronaći blogove koji žele da prihvate vašu ponudu. Mnogo SEO eksperti koriste Gugl pretraživač za pronalaženje ovakvih sajtova, tako što jednostavno ukucaju temu i npr. dodaju ključne reči kao što su „pišite za nas“ ili „postanite saradnik“.

Problem sa ovim metodom je da oduzima veoma puno vremena, kao i da je poprilično dosadan. Pored toga, ako svi prate isti proces, doći će do toga da svi koriste iste ili slične informacije.

Najbolji način da se ovaj problem reši jeste da ne limitirate svoje istraživanje na „pišite za nas“ stranice, zato što su mnogi sajtovi spremni da prihvate gostujuće objave, čak iako ih ne reklamiraju.

Nakon svega, ko ne želi besplatan sadržaj? Ako možete da pronađete sajtove koji su pisali o nekoj posebnoj temi, velike su šanse da će biti zainteresovani da imaju gostujuće objave o sličnim temama.

Većina ljudi piše objave za druge sajtove uglavnom zbog linkova. Često im nije bitno da li je tema relevantna za njihov blog, ili koliko saobraćaja ti linkovi uopšte mogu da im omoguće.

To je greška koju veliki broj ljudi pravi. Pravi način da privučete saobraćaj jeste da pišete o relevantnim temama i da provučete vaš proizvod ili uslugu u samoj objavi, ne samo kroz linkove.

Pri tome, ne morate direktno promovisati proizvod kao da ga prodajete na ulici. Samo ga pomenite tamo gde god je moguće. Iz našeg iskustva, mnogi vlasnici sajtova dozvoljavaju ovakav pristup, dok god nije previše napadan.

3. Promovišite sadržaj u relevantnim onlajn zajednicama

Relevantne onlajn zajednice su mesta gde se vaša targetirana publika okuplja na internetu. To su različite platforme, kao na primer Fejsbuk grupe, Forumi, Reddit, i ostale društvene mreže.

Naravno, pre nego što počnete da spamujete svaku grupu na Fejsbuku, budite sigurni da je promovisanje sadržaja u skladu sa pravilima grupe, kao ne biste bili izbačeni, što bi moglo da smanji vaš kredibilitet i poverenje.

Stoga, uvek prvo kontaktirajte admine grupa u kojima biste želeli da promovišete vaše proizvode i usluge, kako biste izbegli te probleme.

4. Pitanja na Quora sajtu

Možda je ne tako poznato, ali Quora je jedan od veoma korisnih sajtova preko koga možete privući nove korisnike.

Quora je Q&A sajt gde svi mogu da postave ili odgovaraju na razna pitanja, što znači da možete da odgovarate na pitanja iz vaše oblasti, i na taj način uspostavite autoritet i zaslužite poverenje ljudi, koji kasnije mogu postati potencijalni korisnici vaših proizvoda i usluga.

Međutim, pregledi na Quora sajtu su samo prazna metrika. Pravo pitanje je da li je Quora efikasna u pogledu slanja saobraćaja na vaš sajt?

Kratak odgovor je da. Moguće je dobiti konstantan priliv novih korisnika svakog meseca, koji dolaze upravo odatle. Postoje dva načina da promovišete svoj sajt na Quora-i:

  • Da postavljate prava pitanja
  • Da dobro odgovarate na već postojeća pitanja

Pronalaženje pravih pitanja je od ključnog značaja zato što je Quora zapravo sajt koji su korisnici stvorili time što postavljaju i odgovaraju na pitanja, što znači da na hiljade, možda i milione korisnika postavljaju pitanja svaki dan.

Prema Pareto principu, možemo zaključiti da samo oko 20% ovih pitanja generiše saobraćaj za vaš sajt. Da biste postavili prava pitanja, potrebno je prvo da istražite koja su to pitanja koja će vam doneti najveći broj novih korisnika.

Ukoliko želite da znate nešto više o Pareto principu, ili drugim rečima pravilu 80/20, pogledajte naredni video.

 

Ne postoji tajna formula za pisanje dobrih odgovora. Dobar odgovor je ujedno i dobar copywriting. Ako želite da neko pročita vaš odgovor, da se prilepi na vašu priču i da onda podeli i glasa za vaš odgovor, morate napisati pouzdan i relevantan odgovor.

Srećom, postoji mnogo načina koji mogu da vam olakšaju ovaj proces, a jedan od njih je i AIDA formula, što je akronim za pažnju (attention), interes (interest), želju (desire) i akciju (action).

Kako biste zaokupili nečiju pažnju potrebno je da napišete nešto bitno i lako uočljivo. Dalje, morate zainteresovati čitaoce davanjem dobrih primera, priča i interesanthih činjenica o temi.

Zatim morate naterati čitaoce da požele da koriste vaš proizvod ili uslugu, nakon čega možete da im predložite da stupe u akciju i posete vaš sajt.

5. Saradnja sa drugim brendovima

U svim oblastima poslovanja postoje brendovi koji targetiraju sličnu ciljnu grupu, ali ne moraju biti konkurentni jedni sa drugima.

Stoga se rađa ideja zašto da te kompanije ne rade zajedno kako bi promovisali jedni druge i, na taj način, povećali broj korisnika za sve.

Dakle, ovde je cilj pronaći šanse za partnerstvo sa brendovima koji imaju za cilj da reše različite probleme za sličnu publiku kao i vi.

Na taj način, možete dobiti pristup potpuno novoj korisničkoj bazi, bez potrebe za konkurentnošću i borbom oko klijenata.

6. Rangiranje videa na YouTube-u

Gugl pretraživanje može biti veoma kompetitivno kada se radi o specifičnim ključnim frazama. Međutim, ako govorimo o YouTube optimizaciji, svi imaju jednake šanse da se angažuju, pruže zabavu i rangiraju.

Iako su ključne reči veoma bitne, glavna komponenta kada je reč o YouTube optimizaciji za pretraživače jeste upravo velika angažovanost.

Tu govorimo o metrici kao što su sviđanja, stopa klikova (CTR), prosečno vreme gledanja i slično. YouTube želi od svojih gledalaca da ostanu na platformi što je duže moguće, zato što im to donosi više novca od reklama.

Da bi vas nagradili za to, daju vam opciju da budete viđeni. Dakle, hajde da sumiramo šta su najbitniji koraci za kreiranje video zapisa koji će biti dobro rangirani.

  1. Pronalaženje ključnih reči – ukoliko ne ciljate teme koje imaju visok intenzitet pretrage, onda nećete ni uspeti da povećate saobraćaj. Kako biste dobili ove brojke, možete koristiti YouTube alatku za ključne reči (YouTube Keyword Tool);
  2. Identifikovanje namere pretraživanja – namera petraživanja je razlog zbog koga neko uopšte koristi pretragu. Kako biste pronašli razloge bitne za vašu nišu, ukucajte ključnu reč u YouTube pretraživač i vidite koja su prva tri do pet rezultata;
  3. Kreiranje visoko-interaktivnog videa koji zadovoljava nameru za pretraživanje – unapred isplanirajte priču koji ćete ispričati, kao i sadržaj koji ćete prikazati. Zatim, na strateški način uredite važe video zapise i učinite ih interesantnijim i angažovanijim;
  4. YouTube video optimizacija na stranici – ovu optimizaciju obuhvataju naslov, opis, oznake i sličicu za naslov. Kako biste ovo odradili, stavite interesantnu sliku, kao i kljčne reči;
  5. Objavljivanje i promocija – prvih 24 do 48 sati od objavljivanja su kritičan period. U tome vremenskom intervalu, idealno bi bilo da objavite u najbolje moguće vreme, da odgovarate na sve komentare i da promovišete svoj video što je više moguće, npr. putem društvenih mreža.

7. Unapređenje zastarelog sadržaja

Jednom kada odradite kvalitetan SEO, rezultati će ostati tokom dugog roka. Međutim, tokom tog perioda, može se javiti potreba za povremenom proverom i unapređenjem ukoliko je to potrebno.

Zašto je to tako? U današnje vreme se svi bave optimizacijom pretraživača, tako da može da se desi da vas neko pretekne na rang listi, i na taj način da vam preuzme korisnike.

Zbog toga je potrebno osvežavati zastareli sadržaj s vremena na vreme, kako biste uspeli da opstanete visoko-rangirani u pretragama.

Kada govorimo o ovome, može se desiti više problema, kao što su neispravni linkovi, slike, statistika i slično.

Da biste to izbegli, konstantno morate da motrite na svoj sadržaj i da rešavate ove probleme u što kraćem roku.

8. Spajanje sličnih objava

Ukoliko imate više objava koje imaju isti ili relativno sličan sadržaj, ono što možete uraditi jeste da ih spojite u jedan tekst i na taj način uvećate broj pregleda i pretraga.

Zašto ovo funkcioniše? Najistaknutiji razlog jeste da spajanjem dva zastarela teksta sa sličnom sadržinom, vi zapravo radite renovaciju tih tekstova i unapređujete sadžaj da bude obogaćen svežim podacima.

9. Zamena sadržaja na drugim kanalima

Jedan od popularnih načina da privučete nove posetioce na sajt jeste da sadržaj prikažete na različite načine.

Šta to zapravo znači?

Neki ljudi vole da čitaju dugačke i detaljne tekstove o temama koje ih interesuju. S druge strane, postoje oni kojima je to dosadno, i koji bi radije odgledali interaktivni video na YouTube-u u vezi sa istom temom.

Pa zašto onda ne biste obezbedili i jednima i drugima to što žele? Jednostavno istražite koji su vaši najpopulariniji tekstovi, slike, ili video klipovi, i struktuirajte ih na različite načine.

Kao dobar primer za ovo jeste sadržajna piramida koju koristi Geri Vajnerčuk.

Istina je da Geri ima gomilu ljudi oko sebe, koji mu pomažu i prave kvalitetan sadržaj, ali to ne znači da uz malo truda, vi ne biste mogli da učinite isto.

10. Kreirajte kvalitetan sadržaj na Medium-u

Kao jedan od osnovnih principa kojim bi trebalo da se vodite jeste da pišete samo o onim temama koje imaju veliki poslovni i pretraživački potencijal.

Ako objavljujete takav sadržaj, obezbedićete sebi konstantan priliv novih posetilaca na sajtu, koje kasnije možete konvertovati u klijente.

Međutim, ovakvo nemilosrdno određivanje prioriteta ima jednu manu, a to je da ćete zbog toga s vremena na vreme odbacivati neke sjajne ideje, samo zato što nemaju pretraživački potencijal.

Kako biste uopšte mogli da pronađete ideje za kvalitetne teme, nije loša ideja da probate Medium, što je sajt koji poseduje fenomenalan pokretač preporuka, koji vam dozvoljava da vidite različite tekstove, u zavisnosti od čitalačkih navika njihovih korisnika.

Ovaj algoritam dozvoljava temama koje nemaju neki preveliki pretraživački potencijal da budu pronađene i pregledane.

Zaključak

To je to što smo danas pripremili za vas. Razgovarali smo o nekoliko najboljih načina koji odgovaraju na pitanje kako povećati broj poseta na sajtu.

Sada je na vama da primenite to što ste naučili i ojačate svoj sajt.

Ukoliko vam je potrebna pomoć sa SEO optimizacijom ili želite da nas angažujete, slobodno nas kontaktirajte OVDE.