Zašto je dobro oglašavati se na Fejsbuku?

Sa više od 2.6 milijardi korisnika na mesečnom nivou, i oko 1.73 milijardi na dnevnom nivou, Fejsbuk je jedna od najvećih društvenih mreža na svetu. Ukoliko na to gledamo iz očiju kompanija, ovi podaci nam zapravo govore da je Fejsbuk mesto gde je moguće naći veliki broj potencijalnij kupaca i kljienata.

Zbog toga ne iznenađuje što veliki broj kompanija koristi uslugu oglašavanja preko Fejsbuka, kao jedan od načina za sprovođenje marketing strategije. U ovom tekstu razgovaraćemo o tome zašto je dobro oglašavati se na Fejsbuku, kako biste imali jasniju sliku o svemu tome.

Šta je fejsbuk oglašavanje?

Pre nego što počnemo da navodimo najbitnije razloge koji idu u prilog oglašavanju preko Fejsbuka, hajde prvo da vidimo šta je tačno Fejsbuk oglašavanje. Oglašavanje na Fejsbuku funkcioniše po PPC principu, onosno Pay-Per-Click, što znači da svaki put kada neko klikne na vašu reklamu, morate platiti za to.

Fejsbuk reklamiranje pomaže marketing stručnjacima da povećaju vidljivost svojih reklama, izgrade svest o brendu i definišu jasnu metriku i ciljeve koji bi im pomogli da kreiraju optimalnu marketing strategiju u nekom budućem periodu.

Zbog rastuće baze korisnika, i velikog broja opcija za targetiranje, Fejsbuk se postabio na mesto lidera kada je reč o oglašavanju na drušvenim mrežama. Štaviše, prema studiji, 95.8% marketing eksperata koji sprovode oglašavanje na društvenim mrežama su ocenili Fejsbuk kao najefikasiniju društvenu mrežu za reklamiranje.

U prilog tome govori i podatak da je prihod od reklama koje je Fejsbuk ostvario u prvom kvartalu ove godine iznosio $17,44 milijardi, što je povećanje za oko 17% u odnosu na prethodnu godinu.

Pored toga, prihod od Fejsbuk reklama po korisniku je $6,95, što je manje u odnosu na četvrti kvartal 2019. godine, kada je ovaj podatak iznosio $8,52. Međutim, kao jedan od razloga za ovo smanjenje navodi se trenutna zdravstvena situaciju u svetu, povodom pandemije COVID-19 virusa. Iako mnogo ljudi misli da popularnost Fejsbuka polako opada, to u suštini i nije potpuno tačno, ako uzmemo poslovnu perpsektivu koju platforma pruža.

Upravo suprotno, predviđanja tvrde da će rast popularnosti Fejsbuka u zemljama u razvoju, dovesti do povećanja korisnika na društvenoj mreži za oko 250 miliona novih korisnika između 2019. i 2023. godine.

Ovaj priliv novih korisnika bi mogao još više da poveća popularnost koje oglašavanje na Fejsbuku ima, pogotovo kako sve više kompanija u ovim zemljama u razvoju bude koristilo usluge reklamiranja. Sada kada znamo kako oglašavanje na Fejsbuku funkcioniše, i zašto Fejsbuk uopšte ima tu opciju, hajde sada da vidimo zbog čega je oglašavanje na Fejsbuku korisno.

1. Oglašavanje na Fejsbuku ima efekta

Kao što smo već napomenuli, Fejsbuk je jedan od najprometnijih kanala za internet oglašavanje. Više od 51% troškova za reklamiranje u SAD-u ide upravo na Fejsbuk reklamiranje. Takođe, oko 78% potrošača u Americi tvrdi da su za određene proizvode upravo saznali preko Fejsbuka,što nije mali procenat.

Kada se takođe uzme u obzir da više od 55% svetskog stanovništva ima pristup internetu, i da broj Fejsbuk korisnika raste svake godine, možete sami zaključiti zašto je dobro oglašavati se putem Fejsbuka.

2. Fejsbuk oglašavanje je jednostavno

Kreiranje Fejsbuk kampanje ne oduzima puno vremena i može da donese odlične rezultate za vaše poslovanje. Neosporna istina je da digitalni marketing produkuje odličan ROI, odnosno povraćaj na investicije, i to veoma brzo, ukoliko imate dobar proizvod i uspete da napravite dobru marketing kampanju.

Svako ima mogućnost da napravi Fejsbuk nalog koji se koristi za upravljanje poslovanjem, izabrati metod plaćanja i objaviti kampanju za samo nekoliko minuta. Pored toga, takođe možete da eksperimentišete i pronađete najjeftiniju opciju po kliku, ako koristite alate za kreiranje reklama, kao što je, na primer, AdEspresso.

Moguće je pronaći veoma jeftine opcije, koje se kreću negde od 0,10 centi po kliku, tako da, u principu, nije neophodno da imate veliki budžet kako biste se oglašavali na Fejsbuku.

3. Korisno je za targetiranje kupaca

Ranije smo spomenuli koliko ljudi koristi Fejsbuk svaki dan, i koliki je broj novih potencijalnih korisnika u zemljama u razvoju.

Stoga, ne bi trebalo da vas čudi da je upravo jedan od razloga za oglašavanje tvdnja da pomoću Fejsbuka možete privući nove korisnike vaših proizvoda i usluga. Jedan od osnovnih zadataka marketinga jeste da pronađe ciljnu grupu potencijalnih korisnika i na pravi način im prikaže proizvode i usluge, kako bi oni doneli odluku da ih koriste.

Fejsbuk vam upravo to dozvoljava. Analizirajući lajkove, broj podela i poseta vašoj Fejsbuk stranici, možete dobiti uvid koje proizvode i usluge iz vašeg repertoara ljudi najviše vole. To zapravo znači da možete da saznate u kakve aktivnosti bi trebalo da ulažete i koje proizvode i usluge bi trebalo da razvijate.

4. Fejsbuk Ad kampanje se lako uređuju

Fejsbuk reklame mogu relativno lako da se urede, čak i bolje od Google reklama, zato što Fejsbuk nudi širi spektar formata za reklame.

Postoji 11 različitih opcija vezane za Fejsbuk oglašavanje smeštene u tri različite kategorije: Svesnost (Awareness), Razmatranje (Consideration) i Konverzija (Conversion). Korišćenjem ovih opcija moguće je napraviti unikatnu kampanju za oglašavanje, i targetirati tačno onu grupu potrošača koju želite.

5. Fejsbuk dodaje nove opcije svakog meseca

Fejsbuk konstantno teži da poboljša korisničko iskustvo za sve svoje korisnike, bilo da su regularni ili poslovni korisnici. Upravo zbog ove težnje da konstantno stvara vrednost, Fejsbuk je uspeo da opstane i ima kontinuiran održivi razvoj.

Još 2018. godine videli smo mnogo promena koje su imale uticaj na oglašavanje na platfromi, kao što su reklama za Instagram story, ili kategorije za dinamične reklame. Sa svim ovim poboljšanjima, možemo očekivati da će Fejsbuk nastaviti da unapređuje svoju mrežu za oglašavanje kako bi bila lakša i bolja za korišćenje.

6. Fejsbuk analitika je korisna

Oglašavanje na Fejsbuku može, ne samo da natera potrošače da kupe vaš proizvod ili uslugu, već može i da širi svest o brendu i privuče nove potencijalne korisnike. U teoriji, sve ovo može da napravi problem prilikom obračunavanja efekata koje ovo reklamiranje ima na vaše poslovanje.

Međutim, Fejsbuk čini ovaj proces jednostavnijim tako što vam omogućava da koristite razne alate za kontrolu i proveru ciljeva, a od kojih su mnogi povezani sa socijalnim povratom na investicije, odnosno sa tim kako korisnici reaguju na vaše reklame.

Na primer, osim podataka o utiscima, dosegu i frekvenciji, takođe dobijate informacije o lajkovima, podelama, komentarima, klikovima i o tome kolikom broju ljudi se dopala vaša Fejsbuk stranica.

Svi ovi podaci su prikazani u realnom vremenu, što vam dozvoljava da veoma brzo pravite promene na vašim reklamama, kako biste izbegli potencijalne probleme.

Završna Reč

To su bili najbitniji razlozi za oglašavanje na Fejsbuku. Ukoliko imate još neka pitanja u vezi sa temom, ili vam je potrebna pomoć oko marketinga na društvenim mrežama, slobodno nas kontaktirajte.

Pogledajte još: