Zašto je dobro oglašavati se na Instagramu

Ukoliko niste sigurni da li je oglašavanje putem Instagrama isplativo, onda ste došli na pravo mesto! Uopšteno govoreći, šanse da povećate prodaju svojih proizvoda i usluga oglašavanjem na Instagramu su veće od 90%.

Danas ćemo upravo govoriti o tome zašto je dobro oglašavati se na Instagramu i kako vam ono može pomoći da poboljšate svoje poslovanje.

Bez puno odlaganja, hajde da počnemo!

Šta je Instagram oglašavanje

Instagram reklame su „postovi“ ili „storiji“ na koje kompanije plaćaju kako bi promovisali svoje objave o proizvodima u uslugama.

One izgladaju kao regularne objave, s tim da ih možete prepoznati po tome što imaju oznaku „Sponsored“, što znači da su sponzorisane od strane neke kompanije.

Pored toga, ove objave mogu imati i dugme za poziv na akciju, što bi trebalo da podstakne ljude koji vide reklamu da posete sajt, i eventualno postanu potencijalni kupci, kao što možete videti na primeru.

Što se tiče cene Instagram reklama, ona nije fiksna, već zavisi od nekoliko faktora, kao što su targetiranje, format, postavljanje i vremenski period.

Najbolji način da se razmišlja o ceni jeste da odlučite koliko želite da potrošite na Instagram oglašavanje. Možete ograničiti cenu reklama tako što ćete postaviti budžet za kampanju na dnevnom nivou, na primer.

Vrste oglašavanja na Instagramu

Na Instagramu možete naći nekoliko reklamnih formata, kao što su:

  • Instagram story reklame – reklame koje se pojavljuju između „storija“ koje gledate;
  • Carousel reklame – reklame koje vam dopuštaju da prelazite prstom kroz nekoliko slika ili video zapisa;
  • IGTV reklame – putem IGTV Live opcije možete vrlo lako uzivo prikazati svoje proizvode i usluge, kao i neka unapređenja;
  • Foto reklame – dozvoljavaju brendovima da prikažu proizvode i usluge kroz interesantnu zbirku slika;
  • Collection reklame – su interesantna opcija za internet trgovinu, pošto imaju opciju da direktno sa reklame kupite proizvod. Nakon što kliknete na reklamu, otvoriće se Instagram Instant Experience stranica, gde možete direktno kupiti proizvod;
  • Instagram Shopping reklame – vas direktno vode na stranicu opisa proizvoda unutar Instagram aplikacije, a zatim ako želite da kupite proizvod, možete to da uradite putem mobilne verzije sajta kompanije;
  • Video reklame – mogu trajati najviše do jednog minuta, što je vreme za koje morate da prikažete vaš proizvod ili uslugu potencijalnim kupcima;
  • Explore reklame – Explore je deo na Instagramu gde korisnici mogu da nađu i pregledaju nove sadržaje i profile. Više od 50% svih Instagram korisnika svakog meseca koristi ovu opciju. Tu možete postaviti svoju reklamu tako što u postavkama izaberete Explore kao dodatno mesto za plasiranje.

Svaki tip reklama pogoduje ispunjavanju različitih poslovnih ciljeva i ima različitu opciju kada je poziv na akciju u pitanju.

Kada sprovodite marketing kampanju na Instagramu, veoma je bitno da znate koji format reklame bi bio najefikasniji za plasiranje vaših proizvoda i usluga.

Kako biste to uspeli, pre svega možete početi sa potpunom revizijom vaše marketing strategije na društvenim mrežama, gde morate jasno definisati koji su vam to ključni ciljevi koje morate ispuniti.

1. Oglašavanje na Instagramu je efikasno

Jedan od glavnih razloga za oglašavanje putem Instagrama je to što je ono veoma efikasan marketing kanal.

Ono što čini Instagram reklame veoma popularnim jeste činjenica da su cene oglašavanja koliko-toliko povoljne, kao i to da su povezane sa Fejsbukom, tako da se oglašavanjem na instagramu ujedno oglašavate i na Fejsbuku.

Na taj način, možete dobiti mnogo potencijalnih kupaca, s obzirom da Instagram ima oko milijardu, a Fejsbuk oko 2.4 milijarde korisnika. Plus, činjenica je da se obe platforme konstantno razvijaju i privlače nove korisnike svakoga dana, tako da bi taj broj samo rastao.

2. Instagram oglašavanje se konstantno razvija

Ukoliko ste pročitali makar jedan izveštaj o mesečnim unapređenjima na Instagramu, verovatno znate da se platforma konstantno unapređuje kako bi se poboljšalo korisničko iskustvo, a s tim u vezi, i reklamiranje napravilo efikasnijim.

Nove kampanje, ciljevi, foto filteri, marketing opcije za influensere i slično. Sve je to samo početak. Ova činjenica zapravo nam govori tri stvari:

  • Instagram dodaje nove opcije koje marketing eksperti mogu da koriste da stupe u kontakt sa svojim potencijalnim kupcima.
  • Platforma postaje sve voljenija među korisnicima.
  • Instagram konstantno dovodi nove korisnike.

Sve ovo čini Instagram jednu od glavnih platformi za testiranje inovativnih marketinških ideja. Trenutno ima oko 5 miliona poslvonih Instagram profila koji to potvrđuju.

3. Dobar sistem targetiranja kupaca

Kao što možda već i znate, moguće je upravljati Instagram reklamama pomoću Facebook Ads Menadžera, kao i svim drugim reklamama sa Fejsbuka. S tim u vezi, Fejsbuk, a samim tim i Instagram, vam dozvoljava da targetujete tri tipa potrošača:

  • Sačuvana publika (Saved Audience) – targetiranje interesa;
  • Publika po narudžbini (Custom Audience) – ponovno targetiranje potrošačača;
  • Slična publika (Lookalike Audience) – ljudi sličnog profila kao vaši postojeći potrošači.

Svaki od ovih tipova publike dajem vam još dodatnih opcija za kreiranje optimalne ciljne grupe potrošača za vašu Instagram kampanju. Stoga je dobra ideja da se istraže sve moguće opcije, kako ne biste propustili neki aspekt koji bi mogao biti jako bitan.

4. Oglašavanje na Instagramu je lako i jeftino

Baš kao i oglašavanje na Fejsbuku, i oglašavanje na Instagramu je veoma lako. Možemo reći da nakon što provedete oko 20 sati učeći o reklamiranju na Instagramu, velike su šanse da ćete imati dovoljno znanja da kreirate svoju prvu Instagram kampanju.

Pored toga, da biste započeli ovaj proces, nije vam potreban veliki budžet. Štaviše, možete videti rezultate čak i da uložite samo $10.

Takođe, kreiranje Instagram profila za poslovanje je veoma lako i neće vam biti potrebno više od jednog sata da budete potpuno spremni da objavite svoju prvu reklamnu kampanju.

Kad se uporedi sa Google AdWords-om ili nekim drugim sajtovima, Instagram reklamiranje se čini znatno bržim i jednostavnijim.

5. Svi koriste Instagram u današnje vreme

Čini se da u današnje vreme skoro svi koriste Instagram. Te brojke nisu baš toliko enormne, ali taj broj konstantno raste. Trenutno, Instagram ima oko milijardu korisnika, prema podacima zaključno sa aprilom 2020. godine, što je za oko 300 miliona više u odnosu na pre tri godine.

Takođe, više od 51% Instagram korisnika pristupa platformi svaki dan, a čak 35% njih tvrde da bace pogled na Instagramu više puta u toku dana. Pored toga, na dnevnom nivou ima preko 95 milliona podela u vidu slika i video zapisa.

Zbog svih ovih podataka, ne čudi to da je Instagram veoma popularna društvena mreža, koja je prerasla iz platforma za podelu slika u platformu koja može da pomogne kompanijama da povećaju svest o svom brendu i da stupe u kontakt sa novim korisnicima, koji su ujedno i potencijalni kupci njihovih proizvoda i usluga.

Zaključak

U ovom tekstu naučili smo šta je oglašavanje na Instagramu i zašto je dobro oglašavati se na Instagramu. Nadamo se da smo uspeli da otklonimo sve nedoumice koje ste možda imali u vezi ove teme, i da sada vidite sve prednosti ulaganja u Instagram reklame.

Ukoliko imate još neka pitanja u vezi sa temom, ili vam je potrebna pomoć oko marketinga na Instagramu, slobodno nas kontaktirajte.

Pogledajte još: