Zašto je dobro investirati u SEO usluge

Da li se sećate onih dana kada je, da biste se našli na prednjoj stranici u pretraživačima, jedino bilo potrebno da uložite malo vremena za pronalaženje nekoliko ključnih reči, njihovo ubacivanje u tekst, i odatle samo gledati kako vaši blogovi i sajtovi bivaju izgurani na prednju stranu pretrage?

Da, to su bili srećni dani! U današnje vreme to jednostavno nije moguće. Da biste se našli na prednjoj strani, morate da imate dobru SEO strategiju, što uključuje mnogo više od obične potrage i upotrebe nekoliko ključnih reči.

Ali, zbog čega je SEO uopšte važan? To ćemo zajedno otkriti u ovom tekstu, u kome ćemo diskutovati zašto bi svaka kompanija trebalo da investira u SEO.

Šta je tačno SEO?

Pre nego što pređemo na temu zašto je u današnje vreme bitno sprovoditi SEO, hajde da vidmo šta je proces sprovođenja SEO.

SEO je akronim od Search Engine Optimization, što je proces koji se sastoji od aktivnosti koje kompanije mogu koristiti sa ciljem da budu kotirani na visokim pozicijama u internet pretraživačima.

Šta to zapravo znači? Kada, na primer, uđete na Google, i unesete nešto u polje za pretragu, videćete opadajući meni, gde je prikazano nekoliko sugestija, u zavisnosti od reči koje ste iskoristili. Ako izaberete jednu od tih sugestija, i kliknete na Pretraži, videćete listu sajtova na kojima možete naći informacije o temi koju ste prethodno pretražili.

  • Ovo je ono što većina ljudi misli da se dešava: na prvoj stranici, trebalo bi da vidite najbitnije informacije o ključnoj reči koju ste koristili za pretraživanje.
  • Ovo je ono što se zapravo dešava: prva stranica prikazuje sajtove sa bitnim informacijama, ali samo ukoliko je na tim sajtovima odrađen SEO.

Stoga, nije dovoljno samo napisati nešto o bilo kojoj temi. Čak iako uključite neke veoma korisne informacije, vaša veb stranica možda neće biti prikazana kao jedan od najboljih rezultata pretrage, osim ako ne odradite relativno dobar SEO.

Pogledajte ovaj kratak uvodni video o SEO, ako ste zainteresovani da znate više o tome kako SEO zapravo funkcioniše.

SEO – optimizacija pretraživača, je proces podeljen na nekoliko aktivnosti, kao što su:

  • Tehnički SEO – što uključuje popravku raznih grešaka na sajtu, optimizaciju sajta za mobilnu upotrebu, optimizacije brzine stranice, itd.
  • SEO na stranici (On-page) – ovo uključuje potragu za rečima koje se često vide u pretrazi, poznate kao ključne reči, i njihovo korišćenje prilikom pisanja sadržaja za vaš sajt. Ovde takođe spada i organizovanje strukture  i paragrafa za pretraživače.
  • SEO van stranice (Off-page) je uglavnom fokusiran na pronalaženje relevantnih podataka, grafikona i linkova sa drugih sajtova, i njihovo stavljanje u sadržaj sajta.
  • Lokalni SEO je prisutan u svim prethodnim aktivnostima i može biti krucijalan ukoliko u vašoj okolini postoji velika konkurencija. Ovde morate optimizovati sadržaj, ne samo da bude prikazan u pretraživačima, već da takođe bude prikazan u pretrazi mape.

Nakon što je sve dobro odrađeno, vaš sadržaj bi trebalo da bude lansiran na prednje stranice, što bi, zauzvrat, povećalo broj posetilaca na vašem sajtu. A kada imate više posetilaca, možete veoma lako da te posetioce pretvorite u kupce vaših proizvoda i usluga, koristeći druge metode.

Razlozi za investiranje u SEO

Sada kada razumete osnove SEO procesa, hajde da vidimo koji su to najvažniji razlozi za investiranje u SEO usluge.

1. SEO je dugotrajna aktivnost

Kao što smo ranije spomenuli, u prošlosti je bilo veoma lako pobediti konkurenciju i biti rangiran visoko u pretraživačima. Sve što ste morali da uradite jeste da pronađete nekoliko ključnih reči koje se često provlače kroz pretraživače, da ih optimizujete za vaš tekst, i tako biste se našli na vrhu rezultata pretrage.

Ta vremena su davno prošla. Internet je postao mnogo veći i kompleksniji, sa sve više i više internet korisnika u Srbiji, i u svetu svakoga dana. Stoga, da biste bili visoko rangirani u internet pretraživačima, i pobedili konkurenciju, morate biti viđeni na internetu, a jedini način da se to postigne je da se sprovede SEO.

2. Svaka dobra marketing strategija uključuje SEO

U današnje vreme, ne postoji marketing strategija koja ne uključuje SEO, zato što se veliki deo marketinških aktivnosti sprovodi preko interneta.

Ako niste dovoljno visoko rangirani u pretraživačima, vaše proizvode i usluge neće videti puno ljudi, što znače da biste samo bacili novac na kreiranje marketing strategije koja nema nikakvog efekta.

3. Doneće vam više posetilaca na sajtu

Jedna stvar koja će se automatski desiti ako ste visoko rangirani u pretraživačima jeste da ćete sigurno dobiti veći broj posetilaca na sajtu. Kada dobijete sve te nove posetioce, možete iskoristiti druge marketinške metode da pokušate da ih konvertujete u kupce vaših proizvoda i usluga.

4. Povećaće vaš kredibilitet

Jedna od najbitnijih stvari u poslovanju jeste da se dobije kredibilitet, kako bi vas vaši klijenti i kupci više poštovali. A kada imate njihovo poštovanje, onda će oni, bez puno sumnje, uvek biti spremni da kupe vaše proizvode i usluge.

Dakle, kako SEO može pomoći u povećanju reputacije?

Mnogo ljudi misli da samo sajtovi koji su na prvoj stranici rezultata pretrage dolaze od poverljivih kompanija. Iako je to uglavnom tačno, to nije uvek slučaj. Zbog toga, kako biste naterali ljude da vam više veruju, morate se naći na prednjoj stranici, a jedini način da se to desi jeste da investirate u SEO.

5. Jefiniji je od reklamiranja

Veliki broj kompanija koje su čvrsto na zemlji teže investiraju svoj novac u skupe reklame, kako bi bili prikazani ispred svih u rezultatima pretrage. Na primer, na Google-u, prvih nekoliko rezultata koje vidite kada pretražite neku temu  su uglavnom reklame koje kompanije koriste kako bi povećale saobraćaj na svojim sajtovima.

To je dobra strategija ukoliko morate da budete ispred konkurencije veoma brzo u kratkom roku, kao na primer kada izbacujete neki novi proizvod. Međutim, ovo ne traje dugo, i kada je završeno, možete ili da napumpate još novca u još skupih reklama, ili da se bacite na posao i odradite razumljivo dobar SEO.

Nakon što je SEO odrađen, trajaće dugo vremena. Može da se desi da iskrsne potreba za nekim poboljšanjima tokom vremena, kao što je dodavanje novih internih linkova, ali osnovni princip je i dalje tu, i ne ide nigde. Zbog toga, preporučljivo je da sačuvate vaš novac i investirate ga u SEO, što će vam sačuvati kasnije sačuvati novac, ako stvari posmatrate is perspektive dugog roka.

6. Vaša prodaja će rasti

Investiranje u SEO će vam doneti više posetilaca na sajtu, a neki od tih posetilaca će vrlo verovatno postati  i vaši kupci. Sa povećanim brojem kupaca, vaša prodaja će takođe rasti, a s njom i profitne margine, što znači da ćete biti u mogućnosti da dalje razvijate vaše poslovanje.

7. Poslovna vrednost može da skoči

Prethodno smo govorili o profitnim marginama. Ali profit nije krajnji cilj svake uspešne kompanije. Glavni zadatak jeste da se stvori i uveća vrednost poslovanja.

Vrednost poslovanja se ne meri samo visinom profita, već postoji niz drugih elemenata, kao što su tržišno učešće, lojalnost kupaca, i drugo. Stoga, ovde moramo ponovo pomenuti reputaciju. Kao što vidite lojalnost i reputacija su neke od osnovnih komponenti vrednosti poslovanja.

Sada, ovo je čisto matematičko razmišljanje. Ako SEO poveća jedan od faktora koji utiču na vrednost poslovanja, s tim da ne umanjuje druge faktore, stoga bi i vrednost poslovanja trebalo da raste. Znamo da SEO ne utiče pozitivno samo na jedan faktor, već na skoro sve faktore, što znači da je bezbedno reći da SEO povećava vrednost poslovanja.

8. SEO je koristan malim kompanijama

U svetu postoji na stotine hiljada, ako ne i na milione malih kompanija koje moraju da se izbore za svoj deo na lestvici i pobede svoje konkurente.

U početku, to zvuči kao lak poduhvat, ali kako se bližite vrhu i dostižete poslovne gigante, koji već imaju uspostavljenu vezu sa kupcima i mnogo više novca od vas, to postaje sve teže. Jedan od načina da im se suprotstavite jeste SEO. Jefiniji je od plaćanja za skupe reklame, što znači da i male i velike kompanije mogu da ga sprovode.

9. Mobilna Optimizacija Je Bitna

Mobilni telefoni su budućnost, to je jasno kao dan. Ljudi sve više koriste mobilne telefone, i smanjuju vreme provedeno na računarima i laptopovima, osim kada moraju da rade na njima.

Naime, istraživanje kaže da je skoro 60% od ukupnog broja pretraga odrađeno upravo na mobilnim uređajima. Mobilni telefoni imaju manje ekrane, tako da je na nekima od njih prikazano manje rezultata pretrage u pretraživačima.

To zapravo znači da morate biti još više rangirani u pretragama, ukoliko želite da budete viđeni na pametnim telefonima. U suprotnom, propustićete veliku šansu da povećate saobraćaj na vašem sajtu. Zbog toga je SEO veoma bitan za mobilnu optimizaciju. Svaki mali detalj koji uspete da optimizirate, može izazvati efekat leptira na mobilne pretrage.

10. Svi Sprovode SEO u Današnje Vreme

Na kraju, ali je i manje važno, u današnje vreme svi sprovode SEO. Stoga, ako to ne radite, zaostaćete za konkurentima, a to nije način na koji bi trebalo igrati igru. Zapamtite da je cilj da se nađete ispred konkurenata, a ne da ih jurite svo vreme, zbog čega morate sprovoditi SEO, iako iz nekog razloga to možda i ne želite.

Zaključak

Ako ste uspeli da pročitate sve do ove tačke, svaka čast! Diplomirali ste na temu zašto bi svako trebalo da investira u SEO usluge. Nadamo se da ste uživali u tekstu koji smo vam spremili, i ako jeste, slobodno nas obavestite u komentarima ispod.

Potrebna vam je pomoć oko SEO strategije? Budite slobodni da nas kontaktirate!